VILKÅR OG HANDELSBETINGELSER

SÅDAN HANDLER DU HOS OS.
For at foretage et køb hos os, skal du igennem 5 trin:
1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger. 3. Vælg forsendelses-/betalingsmåde.
4. Godkend vores handelsbetingelser og persondatapolitik.
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden, og godkend købet.

Bestillinger kan kun gennemføres via hjemmesiden. Vi modtager ikke bestillinger via brev, e-mail, telefon m.m. Holidaymode.dk kan ikke indgå aftaler med personer, der ikke er myndige uden forældrenes samtykke. Hvis dette er sket, så kontakt vores kundeservice.

GENERELLE OPLYSNINGER
Holidaymode.dk er et registreret domæne i FashioNordic. Virksomhedens juridiske navn: FashioNordic. CVR-nr.: 18600706. Adresse: Lindenæsvej 20, 8300 Odder. Tlf. (+45) 60707016.

PRISER
Alle priser er angivet inkl. moms og afgifter. Priser er dagspriser og opdateres løbende. Selvom vi altid bestræber os på at udtrykke os korrekt og fejlfrit, kan der forekomme skrivefejl, unøjagtigheder samt manglende produktbeskrivelser, priser og varens tilgængelighed. Vi forbeholder os retten til at rette og tilføje indhold på siden. Har du bestilt en vare der har en forkert pris vil du blive kontaktet med information herom. Viser prisfejlen sig at være åbenlyst forkert forbeholder vi os retten til at annullere din ordre.

BETALINGSBETINGELSER
På holidaymode.dk er det muligt at betale med: 

Kreditkort / Dankort. På kreditkort og Dankort bliver der ikke pålagt afgifter. Vi modtager flg. kort: Dankort inkl. Visa/Dankort, eDankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Mastercard Debet og Maestro

MobilePay, og stadig have helt samme rettigheder som når du betaler med kort.

Viabill - Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned til ViaBill. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. 

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.<Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Paypal – Vær opmærksom på, at du ved betaling med PayPal ikke er dækket af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

LEVERINGSBETINGELSER
Leveringstid 1-2 hverdage. Vi bestræber os på at alle ordrer bestilt inden kl. 14.00 sendes samme hverdag. Ordrer bestilt efter kl. 14.00 sendes den efterfølgende hverdag. I forbindelse med udsalg og ferie kan der påregnes længere leveringstid, hvilket i så fald tydeligt vil fremgå på hjemmesiden.

FRAGTPRISER
TIL PAKKESHOP VED ORDRER: FRA 0-200 KR. 59,- | FRA 200-499 KR. 39,- | OVER 499 GRATIS
MED OMDELING VED ORDRER: FRA 0-200 KR. 69,- | FRA 200-499 KR. 49,- | OVER 499 20,-
Alle varer sendes som forsikret pakkepost med PostNord.

FORSENDELSE TIL UDLANDET
Fragt til udlandet koster mellem 89 kr. og 199 kr. alt efter til hvilket land, der skal sendes. Fragten er gratis ved køb over DKK 1.800,- Leveringstid 2-14 hverdage. Vi trækker automatisk den danske moms fra når du bestiller fra et ikke EU land. Du skal være opmærksom på at der pålægges lokal moms + evt. toldgebyr, når du afhenter pakken i dit ikke-EU-land. Denne udgift foregår mellem dig som kunde og de lokale toldmyndigheder og ikke med Holidaymode.dk

FORTRYDELSE 
Du har 30 dages fortrydelsesret. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i en ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Vær opmærksom på at fristen indebærer, at du fra den dag varen er modtaget, har 14 dage til at give os besked om fortrydelsen, og fra den dag har du yderligere 16 dage til at sende varen tilbage til os. Dette vil sige, at fra varen er modtaget, har du i alt 30 dage til at sende varen retur til os. Hvis du ikke giver os besked, skal du bare sørge for at afsende varen inden 30 dage fra den dag varen/varerne er modtaget. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Anvend standardfortrydelsesformularen, eller vedlæg faktura, og vi returnerer pengene til dig. Returnér varen til os uden at den er værdiforringet i overensstemmelse med forholdene i afsnittet her under (dvs. med hængemærker osv):

BEMÆRK:

  • Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi: 
  • Du reelt har taget varen i brug, 
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • Du har fjernet etiketter, hængemærker, prismærker, infoskilte m.m.
  • Manglende eller ødelagt emballage
  • Varen f.eks. er fyldt med hundehår, lugter af tobaksrøg, mados eller lign.

Hvis varen var beskadiget ved modtagelsen, eller hvis du har fået en forkert vare, bedes du kontakte kundeservice.</>

FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

RETURNERING
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR. Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, ned hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun får fragt omkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforingelse af varen.

TILBAGEBETALING
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Du har ikke mulighed for at fortryde købet ved at nægte modtagelse af varen. Hvis du gør dette og varen bliver returneret til os, refunderer vi beløbet på varen fratrukket fragtomkostningerne for returforsendelsen.

Bemærk: Vi tager os kun af returvarer, som du har købt gennem holidaymode.dk. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende, og vi afhenter ikke i nærmeste pakkeshop. Vi anbefaler at du benytter postvæsenet, som forsikrer varens værdi. 

Send returvaren som "pakke", og husk at få en kvittering med tracking-nummeret, for du har ansvaret for varen, til den ankommer til vores adresse: Holidaymode.dk, Lindenæsvej 20, 8300 Odder. Du kan købe returfragt og pakkelabels under Levering og Returnering

REKLAMATION
Jf. lovgivning har du som forbruger reklamationsret i 2 år (mulighed for reparation, ombytning eller pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation). Hvis du ønsker at gøre brug af denne ret, så kontakt os på butik@holidaymode.dk. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. 

I forbindelse med reklamation så kontakt venligst kundeservice på butik@holidaymode.dk eller på SMS/tlf. 60707016. Kundeservice vil hjælpe dig med behandling af reklamationen, så du kommer igennem processen hurtigst muligt. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. Ved en ikke berettiget reklamation skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 150 kr. for undersøgelse af varen. 

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt track and trace nummer, fragtomkostninger. 

VAREN SENDES TIL: Holidaymode.dk, Lindenæsvej 20, 8300 Odder. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

PERSONDATALOVEN
Den dataansvarlige på Holidaymode.dk er FashioNordic.
For at kunne handle på Holidaymode.dk skal du som minimum oplyse:

Navn
Adresse
E-mailadresse
Telefon/mobilnummer

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.Vi samarbejder kun med databehandlere i EI eller i lande, der kan give dig dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom. 

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kundeservice på mail eller telefon. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette din persondata, hvis du beder om det.

Oplysningspligt

Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til: butik@holidaymode.dk

Cookies

Ved at benytte holidaymode.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte butik@holidaymode.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan dusende en klage til: Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, naeveneshus.dk.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Holidaymode.dk

Llindenæsvej 20

8300 Odder

E-mail: butik@holidaymode.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_______________________________________________________

Bestilt den:__________________ Modtaget den:________________

Forbrugerens navn:________________________________________

Forbrugerens adresse:______________________________________

Forbrugerens underskrift:____________________ Dato___________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.06.2021

©2014-2021 HolidayMode.dk - Holiday Modesaloner® All Rights Reserved. Alle rettigheder forbeholdes.