VILKÅR OG HANDELSBETINGELSER

SÅDAN HANDLER DU HOS OS.
For at foretage et køb hos os, skal du igennem 5 trin:
1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger. 3. Vælg forsendelses-/betalingsmåde.
4. Godkend vores handelsbetingelser og persondatapolitik.
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden, og godkend købet.

Bestillinger kan kun gennemføres via hjemmesiden. Vi modtager ikke bestillinger via brev, e-mail, telefon m.m. HolidayMode.dk kan ikke indgå aftaler med personer, der ikke er myndige uden forældrenes samtykke. Hvis dette er sket, så kontakt vores kundeservice.

GENERELLE OPLYSNINGER
HolidayMode.dk er et registreret domæne i FashioNordic. Virksomhedens juridiske navn: FashioNordic - enkeltmandsvirksomhed. CVR-nr.: 18600706. Adresse: Lindenæsvej 20, 8300 Odder. Tlf. (+45) 60707016.

PRISER
Alle priser er angivet inkl. moms og afgifter. Priser er dagspriser og opdateres løbende. Selvom vi altid bestræber os på at udtrykke os korrekt og fejlfrit, kan der forekomme skrivefejl, unøjagtigheder samt manglende produktbeskrivelser, priser og varens tilgængelighed. Vi forbeholder os retten til at rette og tilføje indhold på siden. Har du bestilt en vare der har en forkert pris vil du blive kontaktet med information herom. Viser prisfejlen sig at være åbenlyst forkert forbeholder vi os retten til at annullere din ordre.

BETALINGSBETINGELSER
På 
HolidayMode.dk er det muligt at betale med:

Kreditkort / Dankort. På kreditkort og Dankort bliver der ikke pålagt afgifter. Vi modtager flg. kort: Dankort inkl. Visa/Dankort, eDankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Mastercard Debet og Maestro. Vi hæver ikke pengene på dit kort, før ordren er afsendt. 

Reservation af beløb: Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil: 1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

MobilePay, og stadig have helt samme rettigheder som når du betaler med kort.

Paypal – Vær opmærksom på, at du ved betaling med PayPal ikke er dækket af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

Anyday - Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Betaler du med kreditkort, skal du være opmærksom på, at din kreditkortudsteder kan reservere beløbet på din konto, så snart du har foretaget dit køb. Dette har vi ingen indflydelse på.

LEVERINGSBETINGELSER
Leveringstid 1-2 hverdage. Vi bestræber os på at alle ordrer bestilt inden kl. 13.00 sendes samme hverdag. Ordrer bestilt efter kl. 13.00 sendes den efterfølgende hverdag. I forbindelse med udsalg og ferie kan der påregnes længere leveringstid, hvilket i så fald tydeligt vil fremgå på hjemmesiden.

FRAGTPRISER
VED ORDRER TIL PAKKESHOP: FRA 0-200 KR. 59,- | FRA 200-499 KR. 39,- | OVER 499 GRATIS

VED ORDRER TIL HJEMMEADRESSE: FRA 0-200 KR. 69,- | FRA 200-499 KR. 49,- | OVER 499 KR. 39,-

Alle varer sendes som forsikret pakkepost.

FORSENDELSE TIL UDLANDET
Fragt til udlandet koster mellem 89 kr. og 349 kr. alt efter til hvilket land, der skal sendes. Fragten er gratis ved køb over DKK 1.800,- Leveringstid 2-14 hverdage. Vi trækker automatisk den danske moms fra når du bestiller fra et ikke EU land. Du skal være opmærksom på at der pålægges lokal moms + evt. toldgebyr, når du afhenter pakken i dit ikke-EU-land. Denne udgift foregår mellem dig som kunde og de lokale toldmyndigheder og ikke med HolidayMode.dk.

FORTRYDELSE
Du har 30 dages fortrydelsesret. Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan f.eks. benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Hvis du ikke giver os besked, skal du bare sørge for at afsende varen inden 30 dage fra den dag varen/varerne er modtaget. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Anvend standardfortrydelsesformularen, eller vedlæg faktura, og vi returnerer pengene til dig. Returnér varen til os uden at den er værdiforringet i overensstemmelse med forholdene i afsnittet her under (dvs. med hængemærker osv):

BEMÆRK:

  • Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
  • Du reelt har taget varen i brug,
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • Du har fjernet etiketter, hængemærker, prismærker, infoskilte m.m.
  • Manglende eller ødelagt emballage
  • Varen f.eks. er fyldt med hundehår, lugter af tobaksrøg, mados eller lign.

Hvis varen var beskadiget ved modtagelsen, eller hvis du har fået en forkert vare, bedes du kontakte kundeservice.

FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

RETURNERING
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR. Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun får fragt omkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

TILBAGEBETALING
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Du har ikke mulighed for at fortryde købet ved at nægte modtagelse af varen. Hvis du gør dette og varen bliver returneret til os, vil vi modregne de reelle returomkostninger som vi bliver pålagt af fragtselskabet.

Bemærk: Vi tager os kun af returvarer, som du har købt gennem HolidayMode.dk. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende, og vi afhenter ikke i nærmeste pakkeshop. Vi anbefaler at du benytter postvæsenet eller GLS, som forsikrer varens værdi.

Send returvaren som "pakke", og husk at få en kvittering med tracking-nummeret, for du har ansvaret for varen, til den ankommer til vores adresse: HolidayMode.dk, Lindenæsvej 20, 8300 Odder. Du kan købe returfragt og pakkelabels under Levering og Retur.

REKLAMATION
Jf. købelovens regler for varekøb har du som forbruger reklamationsret i 2 år. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Hvis du ønsker at gøre brug af denne ret, så kontakt vores kundeservice. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

I forbindelse med reklamation så kontakt venligst kundeservice på mail eller tlf. 60707016. Kundeservice vil hjælpe dig med behandling af reklamationen, så du kommer igennem processen hurtigst muligt. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. Ved en ikke berettiget reklamation skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 150 kr. for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt track and trace nummer, fragtomkostninger.

VAREN SENDES TIL: HolidayMode.dk, Lindenæsvej 20, 8300 Odder. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

PERSONDATALOVEN
Den dataansvarlige på HolidayMode.dk er FashioNordic.
For at kunne handle på HolidayMode.dk.dk skal du som minimum oplyse:

Navn
Adresse
E-mailadresse
Telefon/mobilnummer

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dig dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kundeservice på mail eller telefon. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette din persondata, hvis du beder om det.

Oplysningspligt

Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så kontakt kundeservice

Cookies

Ved at benytte HolidayMode.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, naeveneshus.dk.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

HolidayMode.dk

Lindenæsvej 20

8300 Odder

E-mail: butik@holidaymode.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 06.02.2024

©2019-2024 HolidayMode.dk ® All Rights Reserved. Alle rettigheder forbeholdes.

e-maerket-v.jpegTrustmark-logo_clipped_rev_1.png